A Service Desk, - egykapus belépési pont - melyen keresztül Ügyfeleink hozzáférhetnek, igényelhetik adott informatikai szolgáltatásainkat. Emellett a Service Desk információs központként szolgál ügyfeleink és kollegáink részére, ahol aktuális információkat kaphatnak a folyamatban levő eseteikkel, igényeikkel kapcsolatban.
Működése az alábbi irányelvek, és konvenciók mentén alakul:
- Egykapus belépési pont
- ITIL folyamatmenedzsment: a Service Desk menedzseli a különféle eseteket, feladata ezek indítása, követés, lezárása: incidens menedzsment, probléma menedzsment, változás menedzsment, esemény menedzsment, szolgáltatáskérés-kezelés, tanácsadás, információ.
- Hatékony, egységes, szabályozott kommunikáció: a legrövidebb idő alatt a legtöbb információ begyűjtése, így az egységes kommunikáció biztosítja az egyenletes színvonalú szolgáltatást.
- Megfelelő technológiai támogatás: magas üzembiztonságú, korszerű technológiai háttér
- Formalizált eljárások, munkamódszerek: minden Service Desk szolgáltatást egységes alapelvek mentén, megfelelő mélységben kidolgozva, formalizálva, - lehetőség szerint kivételektől mentesen - alakítunk ki, mely által biztosítható, hogy a szolgáltatások - azok végrehajtóitól függetlenül - egységes módon kerüljenek megvalósításra.
- Állapot és esemény alapú híváskövetés: a szolgáltatást a rögzített esetek meghatározott állapotaihoz kötötten végezzük.
Sikertényezők, a hatékony működés összetevői:
- Megfelelő technológia a magas szint rendelkezésre állás biztosításához és a speciális SLA-k méréséhez (telefonhívás elemzés, hangrögzítés). Magas üzembiztonságú, a céloknak megfelelő technológiai háttér. Kulcselemek: korszerű telefónia, ITIL folyamatokat leképező híváskövető rendszer, tudásbázis és egyéb információ megosztó portál, ügyfélrendszer elérések, jogosultságok.
- Megfelelően kidolgozott eljárások: hatékonyan formalizált eljárásokkal, módszerekkel lehet nagyszámú esetet kezelni.
- A teljes szolgáltatás egzakt, átlátható felépítése.
- Megfelelő humán erőforrás: az általános szakmai ismereten túl, egyéb készségeken is nagy a hangsúly: nyelvtudás, kommunikációs készség, problémamegoldó képesség.