Megalakult a Magyar Gasztro Térkép Klaszter

Megalakult a Magyar Gasztro Térkép Klaszter

Hogyan tud versenyezni egy magyar termelő a külföldi, sok esetben olcsóbb áruval szemben? Miért választja egy vendéglős a külföldi alapanyagot a hazai helyett? Mi a kendőzetlen igazság a multi láncok és a magyar élelmiszerek viszonyában? Mit jelent a sokat hangoztatott magyar áru a hazai kereskedelemnek és hogyan lehet a magyar áruk iránti keresletélénkítés a hazai gazdaság hajtóereje? Mikor és hogyan indulhat be egy egészséges belső körforgás a hazai áruk piacán?


Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ azon a találkozón, melyen a vidékfejlesztési miniszter védnöksége alatt megvalósuló, alulról szerveződő összefogás mutatkozik be. A klaszterként működő kezdeményezés célja a magyar termelésű élelmiszerek és élelmiszer-ipari termékek hazai elterjesztése. A klaszter tagjai e piaci szegmens szereplői, így élelmiszer-feldolgozók, kereskedők, nagyvállalatok, multik, gazdaszövetségek és civil szervezetek.


A találkozón részt vesznek:
Dr. Kardeván Endre, élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár
Orsolyák Zoltán, a Magyar Gasztro Térkép Klaszter elnöke
a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének elnökségi tagjai
Iglódi-Csató Judit, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs igazgatója
Ruga Róbert, a Profi Magyarország Zrt. marketing igazgatója
Haász László, az Infobex Kft. ügyvezető igazgatója
Májer András, a Mirbeszt Csoport kereskedelmi igazgatója
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója
Pálháziné Sármány Csilla, az Élelmezés Vezetők Országos Szövetségének elnöke
és a Prémium Hungaricum Szövetség