MDM! De, mi is ez?

MDM! De, mi is ez?

Meglehet, hogy információ szivárgott ki, a tudtán és akaratán kívül?

A mai push információs korszakban, egyre többen hordjuk magunkkal az irodánkat, telekommunikációs eszközök formájában. Ott lapulnak zsebeinkben, táskáinkban, természetesnek tűnik jelenlétük, a klasszikus kommunikáció mellett céges információkat szinkronizálunk, olvasunk, letöltünk - legyenek ezek kimutatásokat, forgalmi adatokat, szerződéseket - tesszük mindezt folyamatos aktualitásban legyünk, az irodai környezeten kívül is. Kevesen gondolnak e mobil eszközök életciklusának velejáróira, legyen ez javítás, csere, elvesztés illetve lopás. A felhasználói szabadság érdekében, terjedőben a nézet, hogy a felhasználók választják meg használati készülékeiket, illetve már meg lévő készüléküket vonják be a vállalati környezetbe. Ennek következménye a sokkal heterogénebb eszközpark, amelynek kezelése is óriási kihívás az ezt működtető osztályoknak.

Nézzünk egy életszerű példát: javításra leadott telefonunkból eltávolítjuk a simkártyát, de a kapcsolatok egy másik kártya beillesztésével nem állnak meg, tehát céges leveleink továbbra is megérkeznek a készülékre – egészen a jelszó frissítéséig. Ebben is segíthet, az MDM. Bármikor letilthatjuk a készülékre történő adat továbbítást, akár távolról is. A felismerés, és nyugtázás után a döbbenet lesz úrrá rajtunk, talán erre nem is gondoltunk. Mielőtt a pánik gombbal általános riadót rendelnénk el, ismerjük meg a MDM mozaikszó jelentését.

A Mobile Device Management a mobil eszközök és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs folyamatok központi, távoli védelme, flottában történő menedzselése.

Az MDM fő funkciói

Üzembe helyezés: a készülék beszerzése, üzembe helyezése, cégprofil kialakítása, a device management rendszerhez csatlakoztatása távolról (OTA – Over The Air).

Távoli eszközmenedzsment napi szinten: alkalmazás-menedzsment, távsegítség, hibaelhárítás, eszközvédelem, törlés, zárolás, biztonsági előírások betartatása.

Adatbiztonság: biztonsági mentések, telepített szoftverek nyilvántartása, készülék-beállítások követhetősége, készüléktartalom - tárolt adatok és beállítások - gyors visszaállítása.

Jelentések készítése az üzemeltetésről, felhasználásról.

Az MDM előnyei a felhasználók számára

  • A munkatársaknak az esetek nagy részében nem kell a vállalat IT helpdesket személyesen felkeresniük
  • Nem kell időt tölteniük a készülék karbantartásával, így hatékonyabban végezhetik a munkájukat

 

Az MDM előnyei a vállalat és az üzemeltetés számára

  • Nagyobb hatékonyság a mobil alkalmazások, illetve a naprakész információk rendelkezésre állásával
  • A vállalati mobil készülékek központilag pro-aktívan menedzselhetők
  • Nagyobb IT biztonság
  • Rövidebb telepítési idő
  • A támogatásra fordított idő csökkenthető
  • Alacsonyabb üzemeltetési költségek
  • Hatékonyabb eszköz- és alkalmazás- menedzsment (pl. alkalmazások tömeges implementálása)
  • A készülékeken futó alkalmazások kontrollja
  • Gyors problémamegoldás, hibaelhárítás.

 

A cikk olvasása után nem kell rögtön a páncélszekrénybe zárni az „okos-telefonját”, megoldási részletek a következő cikkünkben. Várja már?